Sunday, May 31, 2015

ေ ဒၚ ေ အ ာ င္ ဆ န္ း စု ၾက ည္ သို ့ ေ ခ် ပ ခ် က္ (၂)

(ယမန္ေန ့ကအဆက္)

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါတီတည္ေထာင္စအခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္တို ့ေထာင္ထြက္ေက်ာင္းသား ေဟာင္းေတြၾကားမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု ေျပာရပါဦးမည္။

၇၄ ဦးသန္ ့၊ ၇၅ ေရႊတိဂံုအေထြေထြသပိတ္၊ ၇၆ မိွဳင္းရာျပည့္ေတြနဲ ့အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးထဲ ေရာက္သြားၾကတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ၁၉၇၈- ၇၉- ၈၀ ေတြေလာက္မွာ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာၾကၿပီး၊ ေရွ ့ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲဆိုတာကို ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကတယ္။ (၁၉၇၈၊ ေအာက္တိုဘာ-၂၇၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ စ်ာပနမွာ က်ေနာ္တို ့ေထာင္ထြက္ေက်ာင္းသားေတြ ေတြ ့ဆုံစုစည္းခြင့္ရခဲ့တယ္) က်ေနာ္တို ့အထဲမွာ တခ်ိဳ ့က လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကိုသြားခ်င္တယ္။ ေတာခိုမယ္။ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ ေတာမခိုဘဲ၊ ေျမေအာက္ ယူဂ်ီ သေဘာမ်ိဳးဆက္လုပ္ခ်င္တယ္။

လီနင္ကေျပာခဲ့တယ္။ “ေတာ္လွန္တဲ့အေတြးအေခၚတစ္ရပ္မရွိဘဲ၊ ေတာ္လွန္တဲ့အေရးေတာ္ပုံတစ္ရပ္ မျဖစ္ေပၚႏိုင္ဘူး” တဲ့။ က်ေနာ္တို ့မွာ(ေက်ာင္းသားေတြမွာ)ေတာ္လွန္တဲ့အေတြးအေခၚရွိတယ္။ တိုက္ပြဲလည္း ၀င္တယ္။ ေက်ာင္းသားတိုက္ပြဲေတြေပၚထြက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။

လီနင္ကဆက္ေျပာတယ္။ ေတာ္လွန္တဲ့တပ္ဦးတစ္ခုမရွိဘဲ၊ ေတာ္လွန္တဲ့အေရးေတာ္ပုံ ေအာင္ပြဲမခံႏိုင္ဘူး” တဲ့။ က်ေနာ္တို ့မွာ အဲဒီတပ္ဦး မရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဆိုလိုတာက ေက်ာင္းသားသမဂၢမရွိဘူးပဲ။ ဖြဲ ့စည္းလို ့လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကဘူး။ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ(ဗ က ပ)ဆိုတာက လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးပါတီ၊ တပ္ဦး။ က်ေနာ္တို ့က လက္နက္မပါတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ။ ဥပေဒတြင္းတိုက္ပြဲသမားေတြ။
လီနင္စကားက်န္ခဲ့မွာစိုးလို ့ဆက္ေျပာရရင္၊ လီနင္ အေလးအနက္ေျပာတာက “ပညာတတ္ေတြ အျပည့္အ၀ ေတာ္လွန္ေရးထဲပါမလာေသးရင္၊ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္ပြဲဟာ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ေအာင္ပြဲ ျဖစ္မလာေသးဘူး” တဲ့။

ေနာက္ဆုံးေတာ့၊ က်ေနာ္တို ့ဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢအစား၊ ကိုယ့္ဘက္က မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ ေပးေနတဲ့ ဗ က ပ(ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ)ကိုပဲ အားကိုးစရာရွိေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို ့အုပ္စုထဲကဆိုရင္၊ ကိုေအာင္ေစာဦး ဗ က ပ ဗဟိုကို လၽႊိဳ ့၀ွက္သြားေရာက္ ဆက္သြယ္ခဲ့တယ္။ ဗ က ပ ဗဟိုရဲ  ့လမ္းညႊန္ခ်က္ကို ယူၿပီး ကိုေအာင္ေစာဦး ျပန္ေရာက္ခ်လာတယ္ အဲဒီ ဗ က ပ ဗဟိုလမ္းညႊန္ခ်က္အရ၊ က်ေနာ္တို ့အားလုံး ေတာမခိုျဖစ္ၾကေတာ့ဘဲ၊ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေနရာအႏွံ ့မွာ၊ ေျမေအာက္လုပ္ဟန္တစ္ရပ္အေနနဲ ့၊ ရြာေတြရြာေတြ
မွာ တြဲဖက္ေက်ာင္းဆရာေတြအျဖစ္ ေကဒါျမွဳပ္ႏွံလိုက္ၾကတယ္။ ဗ က ပ ယူဂ်ီနဲ ့ယူဂ်ီတစ္ပိုင္းေပါ ့။

ဒါက က်ေနာ္တို ့၁၉၇၉- ၈၀ ေလာက္ကေန၊ ၁၉၈၈ ရွစ္ေလးလုံးလူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးျဖစ္တဲ့အထိ။ အဲဒီအခ်ိန္အထိ က်ေနာ္တို ့ဟာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြ၊ ေထာင္ထြက္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္၊ ခြပ္ ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္နဲ ့မ ဆ လ ဆန္ ့က်င္ေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ျဖဳတ္ခ်ေရး ေတာ္လွန္ေရးခရီးရွည္ႀကီး ဆက္ ခ်ီတက္ေနၾကတာ။

၁၉၈၂ မွာ ယူဂ်ီ တစ္ခါေပါက္လို ့ က်ေနာ္တို ့အထဲက ကိုေအာင္ေစာဦးနဲ ့ရဲေဘာ္တခ်ိဳ ့ျပန္အဖမ္းခံလိုက္ၾကရပါေသးတယ္။

က်ေနာ္တို ့ဟာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးကို အျမစ္ျဖတ္ေခ်မွဳန္းရမယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္၊တစ္နည္း သူရဲေကာင္းခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္နဲ ့ကိုယ္ႏိုင္တဲ့၀န္ကို ကိုယ့္အသိစီတ္ဓာတ္နဲ ့ကိုယ္၀င္ထမ္းခဲ့ၾကတာ ပါပဲ။ ၈၈ အေရးအခင္းျဖစ္လာေတာ့၊ က်ေနာ္တို ့အားလုံး မိမိကိုယ္မိမိ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လို သေဘာထားၿပီး ပါ၀င္လွဳပ္ရွားခဲ့ၾကတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ကိုတည္ေထာင္ေတာ့၊ က်ေနာ္တို ့နယ္အသီးက ေထာင္ထြက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြဟာ၊ အဖြဲ ့ခ်ဳပ္ထဲ တက္ၾကြတဲ့ပါတီ၀င္ေတြအျဖစ္နဲ ့ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အျပည့္အ၀၀န္းရံေပးခဲ့ၾကတယ္။

က်ေနာ္ ဥပမာေပးပါ ့မယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တာ၀န္ေပးလို ့က်ေနာ္ ေဒါက္တာသက္မင္းနဲ ့ အတူ ဧရာ၀တီ တိုင္းစည္းရံုးေရးတာ၀န္ယူရပါတယ္။ က်ေနာ္တို ့ဧရာ၀တီတိုင္းစည္းရံုးေရးေကာ္မတီမွာပါတဲ့ လူေတြထဲက၊ ကိုဗဟိန္းေအာင္(ဆရာဗန္းေမာင္တင္ေအာင္ရဲ  ့သား) စီးပြားေရးတကၠသိုလ္က၊ ၇၅ ေရႊတိဂံု အေထြေထြသပိတ္နဲ ့ေထာင္ထြက္။ ကိုေသာင္းေအး(မအူပင္) ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က၊ ၇၄ ဦးသန္ ့အေရးအခင္းတုန္းက မႏၱေလးေဆာင္ေကာ္မတီ။ အခုလက္ရွိ ေကအင္န္ယူက ဗိုလ္မွဴးႀကီးေစာလွေငြတို ့၊ မႏွစ္တစ္ႏွစ္ကမွ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ABSDF က တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ကိုေမာင္ေမာင္တိတ္တို ့နဲ ့အတူ ဦးသန္ ့အေရးအခင္းေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္၊ ၁၉၇၆ ပုသိမ္ေကာလိပ္ မတ္လအေရးအခင္း၊ မိွဳင္းရာျပည့္၊ ေထာင္ထြက္။ ဒီလိုေတြ ပါ၀င္၀န္းရံခဲ့ၾကတယ္။

၁၉၈၉ ႏွစ္ဆန္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဧရာ၀တီတိုင္းစည္းရံုးေရးခရီးစဥ္ထြက္ေတာ့၊ ေျမာင္းျမမွာ ညအိပ္ရပ္နားတုန္းက၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ ့အတူပါလာတဲ့ က်ေနာ္ရယ္၊ ကိုေအာင္ေစာဦးရယ္နဲ ့၊ ေျမာင္းျမက ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေထာင္ထြက္ေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၾကေရာဆိုပါေတာ့။ က်ေနာ္နဲ ့ ကိုေအာင္ေစာဦးနဲ ့က အင္န္အယ္လ္ဒီမွာ၀င္လုပ္ေနၾကၿပီ။ ေျမာင္းျမရဲေဘာ္ေတြရဲ  ့သေဘာထားကိုေမးတဲ့အခါ၊ သူတို ့က ပါတီမွတ္ပုံတင္ၿပီးမွလုပ္လို ့ရတဲ့ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳး သူတို ့စိတ္၀င္စားပံုမရွိၾက။ ဒီခ်ဳပ္ မေျပာနဲ ့၊ ဗ က ပ ရဲ ့ကိုယ္ပြား အရန္ပါတီလို ့ဆိုၾကတဲ့ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္တို ့၊ ဘိုကေလးဦးလွေရႊတို ့ရဲ  ့”ပီ” သုံလုံး၊ PEOPLE PROGRESSIVE PARTY (ျပည္သူ ့တိုးတက္ေရးပါတီ)ကိုေတာင္ သူတို ့မ၀င္ၾကပါဘူး။

အဲဒီတုန္းက သူတို ့ေျမာင္းျမရဲေဘာ္ေတြအျမင္၊ အင္န္အယ္လ္ဒီကလည္း ေအာင္ႀကီး- အရင္းရွင္၊တင္ဦး- တပ္မွဴးေဟာင္း၊ ေဒၚစု- တတ္သိ ဆိုၿပီး စုေပါင္းစပ္ေပါင္း သုံးေခ်ာင္းေထာက္ျဖစ္ေနတာကိုး။ ဒါထားလိုက္ေတာ့။

အဆုံးက်ေတာ့၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခရီးစဥ္မၿပီးခင္မွာပဲ က်ေနာ္အဖမ္းခံရၿပီး ပုသိမ္အက်ဥ္းထာင္ထဲေရာက္။ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း ေျမာင္းျမကရဲေဘာ္ေတြလည္း၊ ဗ က ပ ၄၈၂၈ ယူဂ်ီေပါက္ၿပီး၊ က်ေနာ္ရွိရာ ပုသိမ္အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ေရာက္ခ်လာၾကေတာ့တာပါပဲ။ က်ေနာ္က (၁)ႏွစ္ခြဲနဲ ့ျပန္လြတ္လာတယ္။ သူတို ့က(၁၀)ႏွစ္ၾကာခဲ့ၾကတယ္။

ေျပာရရင္၊ အားလုံးဟာ ေက်ာင္းသားအစဥ္အလာ၊ ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္အင္အားနဲ ့၊ ကိုယ့္အတိုင္းအတာနဲ ကိုယ္၊ ကိုယ္ေပးဆပ္ႏိုင္သေလာက္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားျပန္လည္ဖြဲ ့စည္းေရး အစ၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္ ့က်င္ျဖဳတ္ခ်ေရး အဆုံး၊ ခရီးရွည္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးထဲမွာ ပါ၀င္လွဳပ္ရွား ေပးဆပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။

“အို- က်ဆုံးေလၿပီးေသာပန္းပြင့္မ်ား
ၾကယ္တာရာမ်ား
ေတာတြင္း
အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း
ေက်ာင္းတြင္း
ပဲခူးရိုးမေပၚ
ကတၱရာလမ္းမေပၚ
ကၽြန္းေပၚ
သင္တို ့က်ဆုံးခဲ့ေသာ္လည္း
သင္တို ့ရဲ ့အလံကား ဘယ္ေတာ့မွ မလဲ”

က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ “ငါတို ့ခြပ္ေဒါင္းအလံျပန္ေပး” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲကပါ။

ဒါေတြဟာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ကစၿပီး၊ ေထာင္ေတြတန္းေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္က်၊ တိုက္ပြဲေတြ အလီလီဆက္၊ လဲရင္ ျပန္ထ၊ ဘယ္ေတာ့မွဦးမညႊတ္တဲ့ ဗ က သ (ဗကသမ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္)စိတ္ဓာတ္၊ ေက်ာင္းသားစိတ္ဓာတ္၊ ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္ရဲ  ့ရာဇ၀င္ေရးေမာင္းႏွင္မွဳနဲ ့၊ က်ေနာ္တို ့ေခတ္ကို က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတာပါ။

တိုက္ပြဲ မၿပီးေသးပါဘူး။ အခု ဘယ္သူေတြတိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကသလဲ။ ေက်ာင္းသားေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တို ့ဟာ သမိုင္းသိစိတ္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြပဲ။ က်ေနာ္တို ့ရင္ထဲမွာ တိုက္ရဲ၊ အႏိုင္ယူရဲတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓာတ္ရွိေနေသးရင္၊ က်ေနာ္တို ့ဟာ ေက်ာင္းသားေတြပဲေပါ ့။ ထာ၀ရေပါ ့။

တိုက္ပြဲ မၿပီးေသးပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ ဆက္တိုက္ၾကရပါဦးမယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေတာ့ အားနာပါတယ္။

ေလးကိုင္းကိုေကြးတင္၍
ေလးညိွဳ  ့ကိုငင္ၿပီးၿပီ
ျမားဦးမွာ မရပ္ခ်င္ပါနဲ ့အရွင္။
( ဆ က္ ပါ ဦ း မ ည္ )
ေ အ ာ င္ ေ ၀ း


ေမ ၂၈- ၂၀၁၅။

0 comments: