EXILE PROSE # 3 A – Aung Way
အ ပို င္ း ( ၃ ) က
“တိုင္းျပည္ကရိုင္းေတာ့။ ပိေတာက္ေတာင္ မုန္တိုင္းနဲ ့မွ ပြင့္ရတယ္”
ဒီစကားေလး၊ မင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ ကိုကိုႀကီးတို ့အေမရိကကိုေရာက္ေနတုန္း။ လူခ်င္းေတြ ့စဥ္က က်ေနာ္ေျပာျပခဲ့သည္။
“ဒီမိုကေရစီရရင္ေတာ့၊
က်မတို ့လည္း ရွပ္ေျပးငွားစီးခြင့္ရမွာပါ” တဲ့။ ၂၀၁၂၊
ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္စည္းရုံးေရးကာလ၊ ၿမိတ္ကၽြန္းစု ခရီးစဥ္မွာ
က်ေနာ္တို ့အစ္မေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာခဲ့တာျဖစ္ပါသည္။
က်ေနာ္ေၾကကြဲရပါသည္။ မေန ့တစ္ေန ့က “မုခစာအုပ္” ေပၚမွာ အလြမ္းဆုံး
စကားအျဖစ္ က်ေနာ္ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ လြမ္းၿမိဳင္ေက်းရဲ ့ဟို ့အေ၀းမွာ က်ေနာ္နာက်င္ၿပိဳလဲသြားပါသည္။ ငိုလည္းငိုခ်င္လာပါသည္။
အစ္မေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
အေမရိကလာတုန္းကေတာ့၊ အင္ဒီယားနားျပည္နယ္၊ ဖို ့တ္၀ိန္းၿမို ့မွာ
က်ေနာ္သြားေရာက္ႀကိဳဆိုခဲ့ပါသည္။ လူခ်င္းေတာ့ ေတြ ့ခြင့္မရခဲ့ပါ။
ဒီကိုေရာက္မွ က်ေနာ္လူခ်င္းေတြ ့ခြင့္ရသေလာက္က ကိုေက်ာ္သူနဲ ့မေရႊဇီးကြက္။
သူတို ့ဇနီးေမာင္ႏွံကို က်ေနာ္ နယူးေယာက္ၿမိဳ ့မွာသြားေတြ ့ခဲ့သည္။
ကိုဇာဂနာႀကီးဆုလာယူတုန္းကေတာင္ က်ေနာ္သြားေတြ ့ခြင့္မႀကံဳခဲ့ပါ။ ေက်ာ္သူတို
့၊ ကိုဇာဂနာတို ့ဆိုတာ၊ ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးေတာ္ပုံတုန္းက ရဲေဘာ္ရဲဘက္၊
တိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္ေတြ။ အထူးေျပာစရာ မရွိတဲ့ ဦးၾသဘာတပည့္ေတြ။ ဒီတုန္းက
က်ေနာ္တို ့ တစ္ေယာက္ရဲ ့အသက္ကို တစ္ေယာက္ဆီမွာ အေပါင္ထားၿပီး၊
သံဃလွဳပ္ရွားမွဳကို ၀န္းရံအားျဖည့္ခဲ့ၾကတာ။
က်ေနာ့္အစ္မ
ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္နဲ ့ကိုရဲလြင္(မဇၥ်ိမလိွဳင္း)တို ့၊ ေဆာင္းဦးလိွဳင္တို ့
လာတုန္းကလည္း၊ က်ေနာ္ လူခ်င္းသြားမေတြ ့ႏိုင္ခဲ့။
ဒီလိုပါပဲ။
ဆရာေမာင္၀ံသ ေရာက္ေနတုန္းကဆိုလည္း ကိုယ္က ၀ါရွင္တန္ဒီစီ၊ နယူးေယာက္
စီးတီးေတြအထိ သြားမေတြ ့ႏိုင္ခဲ့။ ကိုေနမ်ိဳးေဆးကက်ေတာ့
သူအေမရိကေရာက္တိုင္းလိုလို၊ စတည္းခ်ရာၿမိဳ ့ကေန ဖုန္းလွမ္းဆက္
ႏွဳတ္ဆက္တတ္ပါသည္။
သူ
့လိုပဲ၊ ဆန္ဖရန္စစၥကိုကျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္ကျဖစ္ျဖစ္၊
မႏၱေလးေဂဇက္ သတင္းစာ တယ္လီဖုန္းနဲ ့ လွမ္းႏွဳတ္ဆက္သူက ခ်ိဳခ်ိဳ။
ခ်ိဳခ်ိဳဆိုတာက အဆိုေတာ္၊ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး ခ်ိဳၿပံဳးကို ေျပာတာျဖစ္သည္။
ပိုင္သတို ့၊ က်ေနာ္တို ့က သူ ့ကို ခ်ိဳခ်ိဳ လို ့ပဲေခၚခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီလို
သူတို ့တစ္ေတြက ကိုယ္ရွိရာ မစ္ရွီဂန္မဲဇာကမ္းကို ဖုန္းလွမ္းလွမ္းဆက္ၾကေတာ့၊ ကိုယ္အမွန္လြမ္းရသည္။ ရန္ကုန္ကိုလြမ္းသည္။ ဘ၀ေဟာင္းကိုလြမ္းသည္။
ဒီမွာ
ဘ၀သစ္က၊ မစ္ရွီဂန္မဲဇာေတာမွာ၊ တတိယႏိုင္ငံဆိုတာ ပထမႏိုင္ငံမွ မဟုတ္တာ၊
မေပ်ာ္ပါဘူး။ ေပ်ာ္ရာမွာမေန၊ ေတာ္ရာမွာေနရ၊ ဒီလိုကလည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး။
ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာတုန္းကေတာ့ ကိုယ္က ၾကက္ဖေလ။ ဒီေရာက္ေတာ့
သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ကိုယ္က ၾကက္မ ျဖစ္ေနသည္။
ဒီအေၾကာင္းေတြ
မင္းထက္ေမာင္ အိုင္အို၀ါတကၠသိုလ္ကို ႏိုင္ငံတကာစာေပေရးသားမွဳအစီအစဥ္နဲ
့လာတုန္းက၊ သူနဲ ့ခ်ီကာဂိုၿမိဳ ့မွာခ်ိန္းေတြ ့ၾကေတာ့၊ သူ
့ကိုေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါေသးသည္။
အိုင္အို၀ါကိုပဲ
ဆရာေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း၊ ေဒါက္ညိဳနဲ ့ဆန္ဖရန္စစၥကိုနဲ
့နယူးေယာက္ၿမိဳ ့ေတြမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲအတူႏႊဲရင္း၊
အေမရိကန္ထုံထိုင္းမွဳေတြအေၾကာင္း က်ေနာ္ေျပာျပခဲ့ပါေသးသည္။ (ေဒါက္ညိဳကေတာ့
ေဟာေျပာပြဲမွာ၊ ကိုေအာင္ေ၀း ထြက္သြား ကတည္းက ရန္ကုန္မွာ အသုဘေတြမွာ မိန္ ့ခြန္းေျပာတဲ့သူ မရွိျဖစ္သြားပါတယ္လို ့ထည့္ေျပာသြားပါသည္)
ေနာက္တစ္ခါ
တစ္ႏွစ္ အိုင္အို၀ါကို ကိုေနဘုန္းလတ္လာေတာ့
သူႏွင့္ဖုန္းႏွစ္ႀကိမ္သုံးႀကီမ္ေျပာရသည္။ မၾကာေသးခင္က ကဗ်ာဆရာ
ေကေဇာ္(မႏၱေလးသိန္းေဇာ္)လာတုန္းကလည္း သူက ဖုန္းအႀကိမ္ႀကိမ္ဖက္ၿပီး
ကဗ်ာအလြမ္းေတြေျဖသည္။ သူ ့ရဲ ့ေတာင္ကုန္းအေဟာင္းမ်ား လက္ေဆာင္ထားခဲ့သည္။
ဆရာကိုေန၀င္းျမင့္ႏွင့္
ဆရာကိုမ်ိဳးျမင့္ညိမ္းတို ့လာၾကတုန္းကဆိုရင္လည္း၊ ဒီမွာ
ဘေရာင္းယူနီဗာစီတီမွာ အေစာႀကီးကတည္းကေရာက္ႏွင့္ေနတဲ့ ဆရာမ
မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)ရဲ ့တယ္လီဖုန္းနဲ ့သူတို ့ က်ေနာ့္ဆီလွမ္းႏွဳတ္ဆက္ၾက၊
စကားေတြ တစ္၀ႀကီးေျပာၾကရသည္။ မအိမ္ကံကို သတိရသည္။
ဆရာေန၀င္းျမင့္ျပန္သြားၿပီး၊ မေဟသီမွာ ခရီးသြားအက္ေဆးေရးေတာ့၊ ေမရိကန္က
လူေတြအေၾကာင္းေရးတာတစ္ကြက္က “လူတိုင္း လက္ထဲမွာ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္
ကိုင္ထားတဲ့တိုင္းျပည္” တဲ့။ ဒါအမွန္ပါ။ အမ်ားျပည္သူသုံး
ဘတ္စကားေတြေပၚကိုလည္း အဲဒီေကာ္ဖီခြက္ေတြတကိုင္ကိုင္ နဲ ့တက္လာၾကတာပါ။
ဒီမွာက
ဆိုင္ထဲမွာ ထိုင္မေသာက္ၾကသေလာက္ပဲ။ ထိုင္ေသာက္ဖို
့အခ်ိန္ကလည္းမရွိဘူးထင္ပါရဲ ့။ စားသုတ္သုတ္၊ သြားသုတ္သုတ္္၊ ေသသုတ္သုတ္၊
သုတ္သုံးက်မ္းတိုင္းျပည္။ ဒီတိုင္းျပည္မွာ အခ်ိန္ကလႊတ္ဆင္းရဲတာ။
ေငြေတာ့နည္းနည္းေပါပါရဲ ့၊ အခ်ိန္က မေပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီတိုင္းျပည္ မွာက
က်ေနာ္တို ့ရန္ကုန္မွာလို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္းေက်းမွဳဆိုတာ ေ၀လာေ၀း၊ မရွိ၊
နတၳိ။ က်ေနာ္တို ့စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ ့စရိုက္ သဘာ၀အတိုင္း၊ တစ္ေနကုန္
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရတဲ့အရသာက ဒီမွာဘယ္လိုမွ ရွာလို ့ကမရ။ စိတ္ပိန္တယ္။
ယမကာညေနခင္းဆိုျပန္ရင္လည္း ရန္ကုန္မွာလိုမဟုတ္။ ဒီမွာက ရာသီဥတုက
ေအးခဲလြန္းေတာ့ အေဆာက္အအုံေတြက အလုံပိတ္။အရက္ဆိုင္၊ ေကာ္ဖီဆိုင္ကလည္း
အလုံပိတ္။
က်ေနာ္က အလုံပိတ္အဖြဲ ့အစည္းလို ့နာမည္ေပးထားတယ္။
အဲဒီလို
အလုံပိတ္ဆိုဆိုက္တီးထဲမွာ ၾကာလာေတာ့ ထုံထိုင္းမွဳျဖစ္လာသည္။
အေမရိကန္ထုံထိုင္းမွဳ။ (ေျပာလို ့သာေျပာရတယ္။ ထိုင္းမွာ ေနရတုန္းကေတာ့
ေနလို ့ေကာင္းတယ္။ ေပ်ာ္သလိုလိုလည္းရွိတယ္။ ဒုတိယႏိုင္ငံေပမဲ ့လို
့ေသာင္ရင္းျမစ္တစ္ခုပဲျခားတာဆိုေတာ့၊ အိမ္ကိုလြမ္းရင္
ေနာက္ေဖးေပါက္ၿခံစည္းရိုးကေန လွမ္းေမွ်ာ္ေခ်ာင္းၾကည့္လို ့ရေသးတယ္ေလ။
ဘယ္ေနရာ၊
ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ပါ၊ စာကေတာ့ မျဖစ္မေနေရးရသည္။ မေရးလို ့မရ။ ဘ၀ရပ္တည္ေရး၊
အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္ရင္းတစ္ဖက္နဲ ့စာကိုႀကိဳးစားၿပီး အေသအလဲ
ေရးရသည္။ စာမေရးရင္ အိမ္လြမ္းစိတ္သစ္ပင္ကေလး ေသသြားမွာေပါ ့။
ကဗ်ာမေရးဘဲနဲ ့ ေအာင္ေ၀းလို
့နာမည္ခံေနလို ့မရဘူးေပါ ့။ စာေရးေနလို ့သာ၊ ကဗ်ာေတြေရးေနလို ့သာ၊ ႏို
့မို ့ဆိုရင္ ေအာင္ေ၀းလည္း အေမ့ခံသတၱ၀ါတစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီ။
ေရႊျပည္ႀကီးမွာတုန္းက
ဆိုရင္ေတာ့ ေအာင္ေ၀းဟာ ကဗ်ာသိပ္ေရး၊ ကဗ်ာသိပ္ရြတ္တဲ့ေကာင္ေပါ ့။
ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲေတြ သူလုပ္ခဲ့တယ္။ ကိုေစာေ၀တို ့၊ ကိုေဇာ္သက္ေထြးတို ့နဲ
့အတူ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲေတြ။ ႏွင္းကႀကိဳး၊ အျဖဴေရာင္သက္တံ၊
၀န္တင္လိပ္ျပာ။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု၊ တစ္ပြဲၿပီး
တစ္ပြဲ။ မနည္း။ ၂၀၀၆။ ၂၀၀၇။ ခုေတာ့ ကဗ်ာရြတ္တဲ့ေအာင္ေ၀းဟာ အေ၀းကိုေရာက္ေနပါေရာလား။
ဟိုးတုန္းက
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္း ျမန္မာစာေပမွာ၊ စာအဆိုေကာင္း၊ ကဗ်ာအရြတ္အဖတ္
ေကာင္းတဲ့ “အေ၀းေရာက္မင္းဦးေအာင္ႀကီး” ဆိုတာထင္ရွားခဲ့တယ္။
ျမန္မာ့အသံေရဒီယိုကေန ဦးေအာင္ႀကီးနဲ ့အလကၤာေက်ာ္စြာေဒၚေစာျမေအးၾကည္တို
့ေရွးေဟာင္းဂႏၳ၀င္ကဗ်ာေတြရြတ္ဆိုထား တဲ့ဓာတ္ျပားလႊင့္တာ မၾကာမၾကာ
နားေထာင္ခဲ့ရဖူးသည္။
အခု၊
ေခတ္ေပၚကဗ်ာ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြ အရြတ္ေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာဆရာေအာင္ေ၀းဟာလည္း
POET OF EXILE အေ၀းေရာက္ျဖစ္ေန၊ အသက္အရြယ္ကလည္း အဘိုးႀကီးျဖစ္လာ၊ လာမယ့္
ဇူလိုင္ ၂၃(၂၀၁၄)ဆိုရင္ ေအာင္ေ၀း (၆၀) ျပည့္မယ္၊ ဆိုေတာ့ကာ ကိုယ္လည္း
ကိုယ့္အသက္ အရြယ္၊ ကိုယ့္ဂုဏ္သိကၡာနဲ ့ဆိုရင္ “အေ၀းေရာက္မင္းဦးေအာင္ေ၀း” ေလာက္ေတာ့ျဖစ္ေနၿပီေပါ ့။
(အေ၀းေရာက္မင္းဦးေအာင္ႀကီးလို
့ဆိုတာက EXILE လို ့ဆိုတဲ့ဟာေတာ့မဟုတ္ဘူးလို ့မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ
စကားအရသာ အေ၀းေရာက္မင္းလို ့ယူတာျဖစ္ပါတယ္။ ။ဤကား စကားခ်ပ္)
+ + + + + +
က်ေနာ္
အေျပးေကာင္းလို ့အေမရိကေရာက္လာတာလို ့ဆိုခ်င္သည္။ မေျပးႏိုင္လို ့ကေတာ့
လက္ၿပဲႀကီးထဲမွာ ေတြးရဲစရာမရွိေအာင္ ေတာင္ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
က်ေနာ္
ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရးဘ၀က လာတာျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ ၇၄- ၇၅- ၇၆ မ်ိဳးဆက္။ ဦးသန္
့အေရးအခင္း၊ ေရႊတိဂံုအေထြေထြသပိတ္၊ မိွဳင္းရာျပည့္ေတြထဲက။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္
ကဗ်ာႏိုင္ငံေရးထဲ ေရာက္သြားသည္။ က်ေနာ္ ၁၉၈၂ မွာ ကဗ်ာဆရာျဖစ္လာသည္။
ကဗ်ာသည္(စာေပသည္) ႏိုင္ငံေရး၏လက္ေအာက္ခံျဖစ္သည္။က်ေနာ္(တို
့)ဒီလိုလက္ခံယူဆသည္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရးေတြကို ကဗ်ာထဲမွာေရးသည္။
ေခတ္ကို ကဗ်ာထဲထည့္သည္။ ကဗ်ာႏွင့္ႏိုင္ငံေရးေပါင္းစပ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးကို
ကဗ်ာနဲ ့လုပ္သည္။
ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့
က်ေနာ္ကြန္ျမဴနစ္။ ကြန္ျမဴနစ္လိုလားသူ။ ၈၈ မွာေတာ့ က်ေနာ္
ဒီမိုကရက္တစ္ျဖစ္သြားသည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ဗ က ပ ကြန္ျမဴနစ္လိုလားသူအေနနဲ
့ပထမဆုံးအႀကိမ္ အဖမ္းခံရသည္။ ဒီမိုကရက္တစ္ NLD ေခတ္မွာေတာ့ ႏွစ္ႀကိမ္
အဖမ္းခံရသည္။ မ ဆ လ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ
တစ္ႀကိမ္၊ န ၀ တ စစ္အစိုးလက္ေအာက္မွာ ႏွစ္ႀကိမ္ဆိုပါေတာ့။ အဖမ္းခံရတိုင္း
အနည္းႏွင့္အမ်ားေတာ့ ရုပ္ေရာ စိတ္ပါ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းခံရတာခ်ည္းျဖစ္သည္။
ေအာ့ဇ၀စ္ငရဲခန္း။
ပထမအႀကိမ္
ေက်ာင္းသားဘ၀၊ ပုသိမ္ေကာလိပ္ ၁၉၇၆ မတ္လအေရးအခင္း၊
မိွဳင္းရာျပည့္ေတြႏွင့္အဖမ္းခံရစဥ္က၊ ပုသိမ္ ရန္ကင္းေတာင္
စစ္ေထာက္လွမ္းေရး(၄)က ေျမတိုက္ခန္းထဲမွာ စစ္ေၾကာေရးႏွိပ္စက္တဲ့ဒဏ္ခံရတာ၊
အဲဒီတုန္းက ပုသိမ္အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ဘယ္ဘက္မ်က္လုံး ကြယ္မလိုျဖစ္လို
့၊ လက္ထိတ္ႀကီးတန္းလန္းနဲ ့ တိုင္းေဆးရံုႀကီးက မ်က္စိအထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး
ေဒါက္တာဦးညြန္ ့၀င္းႏွင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္သြားသြားျပခဲ့ ရသည္။
ဒုတိယမၸိအလည္ေရာက္ျခင္း(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္စည္းရံုးေရးခရီးစဥ္)မွာေတာ့
မဟုတ္ဘူး၊ တတိယမၸိအေခါက္(၁၉၈၉ အာဇာနည္ေန ့ အေရးအခင္း)မွာ အဖမ္းခံရေတာ့၊
အဲဒီ တပ္မေတာ္ေထာက္လွမ္းေရး(၄)ကပဲ ကတၱီပါအိတ္ ေခါင္းစြပ္ၿပီး
ႏွိပ္ကြပ္လိုက္တာ။ စစ္ေၾကာေရးမွာ ကိုယ္မျမင္ ရတဲ့စစ္ဗိုလ္က က်ေနာ့္ကို “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္လာႏိုင္သလား” ေမးသည္။ ကၽြတ္။ အေတာ့္ကိုေၾကာင္တဲ့ကိစၥပဲ။
ေဟ့ေကာင္ေျဖစမ္းတဲ့။
က်ေနာ္ေျဖလိုက္တယ္။
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လက္နက္ကိုအားကိုးမွာမဟုတ္ဘူး”။ အဲဒီမွာတင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚမွာ က်ေနာ့္ေရွ ့သြားတစ္ေခ်ာင္း
အေၾကြးတင္သြားခဲ့တာပါပဲ။
ဒီအေၾကြးကိုေတာ့ ၂၀၁၅ က်ရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က်ေနာ့္ကိုျပန္ဆပ္ႏိုင္ေကာင္းပါရဲ ့။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမွန္သမွ်၊
စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ ့မွဳခင္းရဲတပ္ဖြဲ ့ရဲ
့ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းတဲ့ဒဏ္ေတြကို တစ္နည္း မဟုတ္တစ္နည္းနဲ
့အလူးအလဲခံၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။ တခ်ိဳ ့ေသ၊ တခ်ိဳ ့နာ၊ တခ်ိဳ ့ဒုကၡိတ၊ တခ်ိဳ
့ရူး၊ တခ်ိဳ ့ေပ်ာက္ဆုံး။
၁၉၇၆
တုန္းက ေထာက္လွမ္းေရးႏွိပ္စက္လို ့ကြယ္မလိုျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ့္မ်က္လုံးက၊
၁၉၉၁ တတိယအႀကိမ္ က်ေနာ္ေထာင္ကျပန္လြတ္လာ တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့၊
တကယ့္ကိုလုံးလုံး ကြယ္သြားခဲ့ပါေတာ့သည္။ ျမင္လႊာကြာသြားတာျဖစ္သည္။ RD-
RETINA DETACHMENT ဟုေခၚသည္။ ရန္ကုန္၊ ကန္ေတာ္ႀကီး မ်က္စိေဆးရံုႀကီးက
သမားေတာ္ႀကီးပါေမာကၡဦးသန္းေအာင္ကိုယ္တိုင္ႏွင့္
အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီးဦးျမေအာင္တို ့ခဲရာခဲဆစ္ ပင္ပင္ပန္းပန္း ခြဲစိတ္ကုသ
ေပးခဲ့၍သာ၊ က်ေနာ္ တစ္လုံးကန္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမိုေရွဒါယန္း မျဖစ္တယ္၊
ေခတ္ဆိုးေခတ္ပ်က္ႀကီးရဲ ့ဒဏ္ရာက ေသရာပါခဲ့ပါသည္။ ကမၻာမေၾကဘူး စစ္အာဏာရွင္မွန္သမွ်ေရ…။
ဒီလိုႏွင့္၊ တံတားေအာက္မွာ ျမစ္ေရေတြ စီးဆင္းသြားခဲ့ၾကၿပီ။ သို ့တည္းမဟုတ္၊ တံတားေအာက္မွာ ျမစ္ေရေတြ ေသဆုံးသြားခဲ့ၾကသည္။
+ + + + + +
အျဖဴေရာင္သက္တံ။
၂၀၀၆-
၂၀၀၇ မွာ က်ေနာ္တို ့အျဖဴေရာင္သက္တံကဗ်ာရြတ္ဆိုပြဲေတြကလည္း ေအာင္ျမင္
အရွိန္ရလာသည္။ က်ေနာ္တို ့ကဗ်ာဆရာေတြႏွင့္ အတူ နာမည္ႀကီးရုပ္ရွင္မင္းသား၊
မင္းသမီးေတြ၊ နာမည္ေက်ာ္အဆိုေတာ္ေတြနဲ
့တက္သစ္စထင္ရွားသည့္ေမာ္ဒယ္အႏုပညာသည္ေတြပါ အင္နဲ ့အားနဲ ့ ပါလာပါသည္။
ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ပရိသတ္ေတြကလည္း အလုံးအရင္းႏွင့္
အားေပးေထာက္ခံကူညီလာပါသည္။ လူထုသေဘာ၊ လူထုလွဳပ္ရွားမွဳအသြင္သို
့တျဖည္းျဖည္းသက္၀င္ေရြ ့ေလ်ာလာပါသည္။ (မႏၱေလးမွာ စစ္တိုင္းမွဴးက
ကဗ်ာရြတ္ဆိုခြင့္ပိတ္ပင္ခဲ့သည္)
ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္က
စာနဲ ့ေပနဲ ့တရား၀င္ ေရးလာၿပီး၊ တိုင္းျပည္ကိုတင္ျပသည္။ “ေစာေ၀တို ့၊
ေဇာ္သက္ေထြးတို ့၊ ေအာင္ေ၀းတို ့၊ လူထုေရွ ့ေမွာက္မွာ
ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြလုပ္ေနတာဟာ၊ သူတို ့အႏုႏိုင္ငံေရး MICRO- POLITICS
လုပ္ေနတာပါပဲ” တဲ့။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ၊
ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ ့ရဲ
့ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳေတြကလည္း ဆက္တိုက္ေပၚထြက္လာသည္။ မင္းကိုႏိုင္၊
ကိုကိုႀကီး၊ ကိုဂ်င္မီတို႔ႏွင့္ က်ေနာ္(ဆရာဒဂုန္တာရာ တဖြဖြတိုက္တြန္းေနတဲ့)
တပ္ေပါင္းစုဖြဲ ့စည္းေရးေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့
သူတို ့တစ္အုပ္စုလုံး တစ္ၿပံဳတစ္မႀကီးအဖမ္းခံလိုက္ရသည္။ ၂၀၀၇ ၾသဂုတ္ ၂၁။
ေနာက္ေတာ့ မနီလာသိန္း၊ မမီးမီး၊ မစုစုေႏြး၊ ေဒၚေနာ္အုန္းလွတို ့ဦးေဆာင္သည့္ လူထုဆႏၵျပပြဲေတြ ဟိုကဒီက အလိွ်ဳအလိွ်ဳေပၚလာသည္။
ကိုထင္ေက်ာ္တို
့အဖမ္းခံရသည္။ ၂၀၀၇ ၾသဂုတ္လ(၂၈)ရက္ေန ့မွာ ဗမာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္းသားသမဂၸမ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္(ဗ က သ မ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္)
ျပန္လည္ေမြးဖြားေပၚထြက္လာသည္။
ေနာက္ေတာ့၊ စက္တင္ဘာလထဲမွာ ပခုကၠဴသံဃအေရးအခင္းျဖစ္လာသည္။ တစ္ႏိုင္ငံလုံး သံဃာေတြ လမ္းေပၚထြက္လာသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၊ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ အေထြေထြသပိတ္ႀကီးျဖစ္လာသည္။ ေရႊ၀ါေရာင္လူထုအေရးေတာ္ပုံကို န အ ဖ စစ္အစိုးရက စစ္တပ္အင္အား အလုံးအရင္းနဲ ့ပစ္ခတ္ႏွိမ္နင္းၿဖိဳခြင္းခဲ့သည္။ ကိုဇာဂနာ အဖမ္းခံရသည္။ ေက်ာ္သူ အဖမ္းခံရသည္။ က်ေနာ္ ေျပးရသည္။
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား
သုံးထပ္ကြမ္း ဗထက္ၿခိဳက္ ကဗ်ာဆရာဟာ၊ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ တပ္ဦးက
ခၽြန္းခၽြန္းႀကီးပါ၀င္ခဲ့မိေလေတာ့၊ ေနာက္တစ္ခါ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား
ေလးထပ္ကြမ္းဘြဲ ့ကိုလည္း မခံယူခ်င္(မခံယူရဲ)ေတာ့ေလေတာ့၊
လြတ္ရာကၽြတ္ရာေျပးခဲ့ရေတာ့တာပါပဲ။ အေျပး ေကာင္းေတာ့ မစ္ရွီဂန္မဲဇာ
ေရာက္လာတာပါပဲ။
ရန္ကုန္က
ကိုေအာင္ဘညိဳႀကီးက အေမရိကေရာက္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို ့၊
ေဇာ္ႀကီး(သစ္ေကာင္းအိမ္)တို ့ကို၊ မုခစာအုပ္ထဲကေန လွမ္းလွမ္း က်ီစယ္ပါတယ္။
ျပည္ပအားကိုး ပုဆိန္ရိုးေတြ ဆိုဆိုၿပီးေတာ့ေပါ ့ဗ်ာ။ ဘုရားစူးရပါေစရဲ ့။
ေမာင္ႀကီးႏွမ က်ားကိုက္ရပါစီရဲ ့ကိုေအာင္ဘညိဳရယ္။ ဒီမွာ က်ေနာ္တို
့ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္အားကိုးၿပီး ရုန္းကန္ရပ္တည္ေနရတာပါ။ ကဗ်ာေတာင္
နပ္မွန္ေအာင္ မေရးႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ။ သူကေတာ့ ခ်စ္လို ့ခင္လို ့ လြမ္းလို
့သတိရလို ့လွမ္းစ၊ လွမ္းေနာက္တာပါ။
ဒီၾကားထဲ
ျပည္တြင္းက ညီငယ္ကဗ်ာဆရာေတြကလည္း၊ က်ေနာ္တို ့ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးကိုစိတ္ကုန္
ရြံရွာသြားၿပီ ဆိုၿပီး၊ ေဖ့စဘုတ္ကေန မတ္စိေတြပို ့လားပို ့ၾကရဲ ့။ တခ်ိဳ
့ေနာက္ျပန္ဆုတ္တာလား၊ ဘရိတ္ေပါက္တာလားေတာ့မသိ၊ “ပူစီ…ပူစီ” နဲ
့တစ္ပူစီတည္းစီၿပီး အခ်စ္ကဗ်ာေတြဘက္ လွည့္ေရးတဲ့သူေတာင္ ေရးတဲ့ အျဖစ္ေရာက္ကုန္ၾကၿပီ။
ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ေျပာသလိုပဲေျပာရရင္ေတာ့
“က်ေနာ္ကေကာ ဘာမ်ား တတ္ႏိုင္ပါဦးမည္နည္း” ေပါ ့။ က်ေနာ့္မွာေတာ့ ျပည္ေျပး
ကဗ်ာဆရာလို ့အေခၚခံရတာပဲ အဖတ္တင္ေနေတာ့သည္။
+ + + + + +
(အပိုင္း- ၃ ခ၊ ဆက္ဖတ္ပါရန္)
ေ အ ာ င္ ေ ၀ း
ႏို၀င္ဘာ ၁ – ၂၀၁၃။
0 comments:
Post a Comment