Thursday, October 11, 2012

ထြ က္ ေ တ ာ္ မူ န န္ း က ခြ ာ တ ယ္ ( အပိုင္း- ၂ )


On The Run From Rangoon


(အမွားျပင္ဆင္ခ်က္။ အပိုင္း -၁၊ ေဆာင္းပါးေအာက္ေျခ စာၿပီးရက္စြဲကို (ေအာက္တိုဘာ ၇- ၂၀၁၂)ဟု ျပင္ဆင္ဖတ္ရွဳပါရန္။)

ေျပး ေျပး ေျပး။
ပုန္းခိုက်င္းတစ္ခုတည္းမွာ ႏွစ္ခါျပန္ ပုန္းလို ့မရ။ ဒီတစ္ခါ က်ေနာ္ ေရွာင္ရင္းတိမ္းရင္း
ေရာက္သြားတဲ့ေနရာက မထင္မွတ္ဘဲ သတ္ကြင္းႏွင့္ အေတာ္ကေလးနီးသြားသည္။ ေရဒီယိုကေလး
တစ္လုံးရွိေနေသးသည့္အတြက္ ကမၻာႀကီးႏွင့္ေတာ့ က်ေနာ္အဆက္မျပတ္ေသးပါ။
            ကိုမင္းကိုႏိုင္တို ့၊ ကိုကိုႀကီးတို ့၊ ကိုဂ်င္မီတို ့တစ္အုပ္စုႀကီး (၂၀၀၇ ၾသဂုတ္ ၂၀) အဖမ္းခံသြားရတဲ့
အခ်ိန္မွာ ကိုေဌးၾကြယ္ကို စစ္တပ္က မမိလိုက္ဘဲ လြတ္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သူလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ေျပးလႊား
ပုန္းေအာင္းလွဳပ္ရွားေနရသည္။ က်ေနာ္တို ့၊ ကိုဇာဂနာတို ့က ကိုေဌးၾကြယ္ႏွင့္ ဖုန္းအဆက္အသြယ္ေတာ့ရွိ
သည္။ ေရႊ၀ါေရာင္ေတြျဖစ္လာေတာ့ ကိုေဌးၾကြယ္က သူထြက္မယ္ခ်ည္းလုပ္ေနလို ့၊ ကိုဇာဂနာက တားေနရ
သည္။ သူတို ့အသံေတြကို ေရဒီယိုက ၾကားေနရသည္။ ကိုေဌးၾကြယ္အသံ၊ ကိုလွမ်ိဳးေနာင္အသံ၊ မနီလာသိန္း
အသံ။
            ကိုဂ်င္မီႏွင့္မနီလာသိန္းတို ့ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ိဳးဆက္ ဇနီးေမာင္ႏွံမွာ လသားအရြယ္ သမီးငယ္ကေလး
တစ္ေယာက္ရွိသည္။ ကိုဂ်င္မီက အဖမ္းခံေနရသည္။ မနီလာသိန္းက ေျပးလႊားေရွာင္တိမ္းေနရသည္။ သမီး
ငယ္ကေလးက၊ ဘိုးေအဘြားေအရဲ ့ရင္ခြင္ထဲမွာ ႏို ့ဆာလို ့ေအာ္ငိုရင္း က်န္ရစ္ခဲ့ရွာသည္။
            ကဗ်ာဆရာသည္ ခံစားတတ္သူျဖစ္သည္။ ထြက္ေျပးေနရင္းကပင္ သူသည္ ကိုဂ်င္မီ၏ရင္ထဲ၊ မနီလာ
သိန္း၏ရင္ထဲကို ၀င္ေရာက္ခံစားနာက်င္ေနခဲ့တာျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို ့နာက်င္ေနဆဲမွာပင္၊ သူ၏ပုန္းခိုရာက်င္း
ကေလးႏွင့္မနီးမလွမ္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကို စစ္တပ္က ၀င္ေရာက္စီးနင္းတိုက္ခိုက္သံေတြကို သူ ၾကား
လိုက္ရေတာ့သည္။
တစ္ည။
ထိုညက မိုးမရြာပါ။ စစ္ဦးဘီလူးဆိုေသာစကားကို ၾကားဖူးၾကမည္။ အခု ဘုန္းႀကီး
ေက်ာင္းေတြကို စစ္ေၾကညာ ထိုးႏွက္ေခ်မွဳန္းေနတဲ့အသံေတြကို သူမခံစားႏိုင္။ သူ အန္တုခ်င္လာသည္။ သူ
ျပန္ခုခံမွျဖစ္မည္။ သူ ့လက္နက္က ကဗ်ာပဲရွိသည္။ ထိုလက္နက္ႏွင့္ပဲ သူခုခံတိုက္ခိုက္ရမည္။ ထိုညက သူ
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးသည္။ ေဟာဒီ ကဗ်ာျဖစ္သည္။

ေဘဘီနီလာသိန္းဧခ်င္း

ဧလည္းတည့္ ယဥ္ဧဧ
မငိုပါနဲ ့သမီးကေလး။
ေလးလအရြယ္၊ သမီးငယ္သည္
ဘယ္အတြက္ႏွင့္၊ ျပစ္ဒဏ္သင့္၍
မိခင့္ႏို ့ႏွင့္ ေ၀းရသနည္း။
သမီးအရြယ္၊ ေလးလငယ္သည္
ဘယ္အတြက္ႏွင့္၊ မင္းမ်က္သင့္၍
ဖခင့္ရင္ႏွင့္ ေ၀းရသနည္း။
ဧလည္းတည့္ ယဥ္ဧဧ
မငိုပါနဲ ့သမီးကေလး။
ႏို ့မ၀၍
ညည ထငို၊ မ်က္ရည္စိုႏွင့္
စိုမ်က္ရည္ေျခာက္၊ တစ္မိုးေသာက္လွ်င္
ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ငိုဦးမည္။
ဖ မေတြ ့၍
ညည ေန ့ေန ့၊ ဘြားရင္ေငြ ့မွာ
ေမေမ့သမီး ငိုရွာမည္။
မိ မလာ၍
ႏို ့ဆာ ႏို ့ငတ္၊ ေမတၱာငတ္၍
အားျပတ္လဲကာ ငိုေတာ့မည္။
ဧလည္းတည့္ ယဥ္ဧဧ
မငိုပါနဲ ့သမီးကေလး။
ႏို ့မရ၍
တစ္ည ထငို၊ က်ီးအုပ္ၿပိဳသည္
ေခြးညိဳ ထေဟာင္၊ လေငြေရာင္လည္း
အေမွာင္ထစ္ခ်ဳန္း၊ ေသြးနံ ့ဖုံးကာ
ဒိုင္းဒုန္းဒိန္းညံ၊ ေသနတ္သံေတြ
မိုးယံပဲ့တင္ထပ္ ေတာ့၏။
အဘြားစိတ္မွ
ပရိတ္ရြတ္သံ၊ တရားသံလည္း-
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ
အုံးေမာင္းေခါက္သံ၊ ဂီတသံလည္း-
တစ္ရံမလပ္၊ စက္ေသနတ္တို ့
ပစ္ခတ္သံေအာက္ ေပ်ာက္ကုန္၏။
တင့္ကားဘီးေအာက္ ေရာက္ကုန္၏။
ဧလည္းတည့္ ယဥ္ဧဧ
မငိုပါနဲ ့သမီးကေလး။
ဖက္ဆစ္ေခတ္သို ့
စစ္ဦးဘီလူး၊ မိစာၦပူးသည့္
စစ္ဦးစီးရူး၊ အာဏာမူးသည့္
တပ္မွဴးႀကီးေတြ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္း၊ ၀င္စီးနင္း၍
ေသြးခ်င္းခ်င္းျဖာ၊ သံဃာေအာ္ညည္း
လင္းလုနီးမွာ
သမီး လန္ ့၍ ငိုျပန္သည္။
သမီးငိုသံ၊ ေသနတ္သံႏွင့္
အဖန္ဖန္ေရာ၊ သမီးေမာ၍
အိပ္ေသာခဏ
“စစ္အစိုးရ က်ဆုံးပါေစ“
သမီးငိုသံ၊ ေသနတ္သံႏွင့္
အဖန္ဖန္ေႏွာ၊ သမီးေစာ၍
ႏိုးေသာခဏ
“လူထုအစိုးရ ေပၚထြန္းပါေစ“
ဧလည္းတည့္ ယဥ္ဧဧ
မငိုပါနဲ ့သမီးကေလး။
သမီး ႏို ့ျမက္၍လည္း
အေမ့တိုက္ပြဲ မပ်က္။
အေမ့ ႏို ့သက္၍လည္း
သမီးတိုက္ပြဲ မပ်က္။
ဟိ ံသစၥံ၊ အမွန္ဖက္၍
“အစိုးရပ်က္“
“အာဏာစက္“ ကို
ဓမၼစက္ႏွင့္“ဖ်က္“ေစသတည္း။      ။
(ရွစ္ဆယ့္ရွစ္မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဇနီးေမာင္ႏွံ
ကိုဂ်င္မီႏွင့္ မနီလာသိန္းတို ့၏သမီးငယ္သို ့)
၂၉-၉-၂၀၀၇။

            ထိုညက သူ ႏိုးတစ္၀က္အိပ္မက္ေတြမက္သည္။ မနက္မိုးလင္းလာေတာ့၊ သူ နာၾကည္းေၾကကြဲမွဳေတြ
နဲ ့ႏိုးလာသည္။ သူ သူ ့ကိုယ္သူ ျပန္စမ္းၾကည့္ရသည္။ သူ ရွိေနေသးသည္။ သူ အသက္ရွင္ေနေသးသည္ပဲ။
သူ ့ေဘးမွာ ေရဒီယိုကေလးလည္းရွိေနပါေသးသည္။ စာပြဲေပၚမွာ တယ္လီဖုန္းကေလးတစ္လုံးလည္းရွိသည္။
ထိုတယ္လီဖုန္းကေလးနဲ ့သူ သူငယ္ခ်င္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တခ်ိဳ ့ႏွင့္ဆက္သြယ္ရသည္။ လိုအပ္သည့္အကူ
အညီကိုေတာင္းရသည္။ ေျပးလမ္းကို ထိုတယ္လီဖုန္းကေလးႏွင့္ရွာေဖြရသည္။ ထိုတယ္လီဖုန္းကေလးက
ေထာင္ေခ်ာက္ေတြကို ေရွာင္ကြင္းႏိုင္ေအာင္လည္း လမ္းျပကူညီတယ္ေလ။
`          ထိုေန ့က နံနက္ခင္းမွာပါပဲ။ စာပြဲေပၚက တယ္လီဖုန္းကေလးျမည္လာသည္။ က်ေနာ္ ဖုန္းကိုင္နား
ေထာင္လိုက္ေတာ့
 “အစ္ကို၊ က်ေနာ္ သန္း၀င္းထြဋ္ပါ၊ ဒီဗြီဘီက တိုက္ရိုက္လႊင့္ေနတာ။ အစ္ကိုေနေကာင္းလား၊ လုံၿခံဳရဲ ့လား။ ေရႊ၀ါေရာင္နဲ ့ပတ္သက္လို ့တစ္ခုခုေျပာေပးမလား“
ညီငယ္သန္း၀င္းထြဋ္က ဆက္တိုက္ေျပာခ်သြားသည္။ က်ေနာ္သူ ့ကို
“ညတုန္းက စစ္သားေတြ ဘုန္းႀကီး
ေက်ာင္း၀င္စီးတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ကဗ်ာေတာ့ရွိတယ္“
လို ့ေျပာလိုက္ေတာ့၊ သူက ခ်က္ခ်င္းပဲ
“ဒီကဗ်ာ ရြတ္ေပးပါလား၊ အခုတိုက္ရိုက္လႊင့္ေနတာ၊ ခဏေလး၊ ရၿပီ၊ အစ္ကို ရြတ္ေတာ့“
            ဒီလိုႏွင့္ပင္၊ မထင္ထားပါဘဲႏွင့္ ထို“ေဘဘီနီလာသိန္းဧခ်င္း“ကဗ်ာေလးက ေလလိွဳင္းၾကား ေရာက္
သြားခဲ့သည္။ ကဗ်ာရြတ္လို ့ဆုံးသြားေတာ့ က်ေနာ္ႏြမ္းလ်ရင္ခုန္က်န္ရစ္သည္။ ေျပးေနဆဲမွာလည္း ကဗ်ာနဲ ့
က်ေနာ္ မကင္းကြာ။ ေဘးဒုကၡႀကံဳေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ကဗ်ာနဲ ့က်ေနာ္မခြဲ။ ကဗ်ာသည္ က်ေနာ့္လက္နက္။
ဒီလက္နက္ကို က်ေနာ္ဘယ္ေတာ့မွ မခ်။ က်ေနာ္ ကဗ်ာမခ်။ ရဲေဘာ္ကဗ်ာဆရာအေပါင္းတို ့- ဘယ္ေတာ့မွ
ကဗ်ာမခ်နဲံ ့။ ကဗ်ာခ်လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ ့ငါတို ့ဟာ တစ္သက္လုံးနာလန္မထူႏိုင္ေအာင္ က်ဆုံးသြားရေတာ့
မယ္။ ကဗ်ာ မခ်နဲ ့။ ကဗ်ာခ်လိုက္တာနဲ ့တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါတို ့ရဲ ့အနာဂတ္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မယ္။  ။

(အပိုင္း- ၃၊ ဆက္ဖတ္ပါရန္)

ေအာင္ေ၀း
ေအာက္တိုဘာ ၈- ၂၀၁၂
(Photo - before 2007 Saffron Revolution, Ko Jimmy, Ma Nilar Thein seen with their new born baby girl before they got arrested by the Regime)

0 comments: